WAŻNA INFORMACJA - strona korzysta z plików Cookie
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania prezentowanej zawartości do potrzeb odwiedzających. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci Twojego komputera.

Akademia Polskiej siatkówki

  
Dane do logowania
Lekcja WF
Propozycja zajęć dla dzieci w wieku 8-9 lat.
OBJĘTOŚĆ - 60 MINUT
GRUPA - KOEDUKACYJNA
PRZYBORY - PIŁKI (rozmiar 4)

1. BEREK SIATKARSKI - Uczestnicy zabawy poruszają się po liniach boiska do piłki siatkowej tylko i wyłącznie przodem do siatki tzn. po liniach końcowych oraz ataku krokiem dostawnym, po liniach bocznych przodem/tyłem zależnie od kierunku. Osoba oznaczona szarfą jest berkiem i goni pozostałych uczestników. Dziecko złapane przez goniącego staje się berkiem. 3 MINUTY

2. BIEG AUSTRALIJSKI ZE STARTEM Z RÓŻNYCH POZYCJI - Uczestnicy zaczynają bieg z linii końcowej boiska do piłki siatkowej, dobiegając do linii ataku dotykają ją prawą/lewą ręką i wracają na linię startu dotykając ją prawą/lewą ręką po czym biegną do linii środkowej, dotykając ją prawą/lewą ręką i wracają na linię startu kończąc ćwiczenie w pozycji, w której zaczynali. Za każdym razem zmieniamy pozycję startową. 4 MINUTY

3. BIEG NA CZWORAKA - Uczestnicy poruszają się na czworaka z linii końcowej boiska do piłki siatkowej w kierunku linii środkowej, na której zawracają i w ten sam sposób poruszają się do linii końcowej. 2 MINUTY

4. ĆWICZENIE ODDECHOWE - „Świeczniki"- Siad skrzyżny, ramiona pod kątem prostym w stosunku do tułowia, ręce ugięte pod kątem prostym w stawach łokciowych, plecy proste. Ćwiczący dmuchają raz na prawą, raz na lewą dłoń imitując gaszenie świeczek. 2 MINUTY

5. PRZERWA NA PICIE. 1 MINUTA

Lekcja WF

6. CIUCIUBABKA - Trener stoi na linii końcowej boiska do piłki siatkowej tyłem do grupy ustawionej na przeciwległej linii końcowej. Ćwiczący poruszają się w stronę trenera w pozycji siatkarskiej niskiej. W momencie kiedy trener odwróci się twarzą do grupy ćwiczący muszą „zastygnąć" w miejscu w pozycji siatkarskiej niskiej. Osoba, która przybierze błędną pozycję wraca na linię startu, wygrywa ćwiczący, który jako 1 dotrze w prawidłowy sposób do trenera. 2 MINUTY

7. RZUTY PRAWĄ/LEWĄ RĘKĄ DO PARTNERA - Ćwiczący rzuca do partnera 10x prawą oraz 10x lewą ręką piłkę do piłki siatkowej. Osoba łapiąca w pozycji siatkarskiej niskiej, odległość pomiędzy ćwiczącymi początkowo 2 - 3 metry, następnie zwiększamy odległość. 5 MINUT

8. UNOSZENIE PIŁKI NAD GŁOWĘ - Ćwiczący w siadzie klęcznym, układają dłonie na piłce w tzw. „koszyczek" i unoszą 10x nad głowę, wzrok cały czas skierowany na piłkę. 3 MINUTY

9. TOCZENIE PIŁKI DO PARTNERA - Leżenie przodem, dłonie ułożone na piłce w tzw. „koszyczek", odległość ok. 3 m od partnera, skłon ciała w tył wypchnięcie piłki w kierunku współćwiczącego. 3 MINUTY

10. WYRZUTY PIŁKI DO PARTNERA - Ćwiczący z pozycji siatkarskiej niskiej wyrzucają piłkę do partnera. Dłonie na piłce ułożone w tzw. „koszyczek", harmonijny i połączony ruch kończyn dolnych z pracą kończyn górnych. 3 MINUTY
Lekcja WF

11. WYRZUTY PIŁKI DO PARTNERA PRZEZ SIATKĘ - Obaj ćwiczący w pozycji siatkarskiej niskiej naprzeciwko siebie, po obu stronach siatki w odległości 2 - 3 metry od siebie. Dłonie na piłce ułożone w tzw. „koszyczek", harmonijny i połączony ruch kończyn dolnych z pracą kończyn górnych. Partner stara się chwycić piłkę w „koszyczek" nim ta spadnie na podłogę. 3 MINUTY

12. PRZERZUTY PIŁEK PRZEZ SIATKĘ - dwa zespoły, każdy zespół ma 5 piłek, zadaniem drużyny jest umieścić wszystkie 10 piłek po stronie zespołu przeciwnego. Technikę przerzucania piłek określa trener np. jednorącz prawą/lewą ręką, oburącz itp. 8 MINUT

13. ĆWICZENIA GIBKOŚCIOWE - Siad prosty, skłony w przód, kończyny dolne proste w stawach kolanowych, siad rozkroczny, skłony do prawej/lewej nogi, leżenie przewrotne, leżenie tyłem, ręce proste za głową, nogi złączone, proste, rozciąganie kręgosłupa poprzez maksymalne ciągnięcie w górę rękami oraz nogami do dołu, leżenie przodem, ręce proste w bok, dłonie leżą na podłodze, nogi proste, dotknięcie stopą nogi prawej lewej dłoni poprzez ugięcie i podniesienie kończyny dolnej, analogicznie w 2 stronę. 5 MINUT

Michał Jaworski
Oceń artykuł:
  • 2.45 z 5 gwiazdek
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Średnia ocena: 2.45
Artykuły mogą być komentowane tylko i wyłącznie przez zalogowanych użytkowników.
Jeżeli nie posiadasz konta w naszej Akademii - założ je już dziś.