Akademia Polskiej siatkówki

  
Dane do logowania
Lenovo to uznana marka notebooków. Od niemal trzech lat wspiera technologicznie siatkarskie reprezentacje narodowe i kluby PlusLigi. W globalnej strategii Lenovo zaangażowanie w konkretną dyscyplinę i drużynę narodową jest wyjątkiem. Ten wyjątek to efekt entuzjazmu i skuteczności Marka Borówki – dyrektora generalnego Lenovo Polska.
Co zadecydowało o tym, że najlepsza na świecie marka notebooków postanowiła wspierać polską siatkówkę?
Początkowo stanowisko korporacji było powściągliwe. Na świecie bowiem siatkówka nie jest tak wysoko pozycjonowana jak w Polsce. Lenovo wspiera sport, ale rzadko na poziomie lokalnym. Przekonanie kierownictwa korporacji do tego projektu wymagało więc solidnie przygotowanej aplikacji. I tu z satysfakcją muszę stwierdzić, że nasza narodowa dyscyplina potrafi się zaprezentować atrakcyjnie i co najważniejsze – skutecznie. Wynikami oglądalności w mediach, wartością ekspozycji marek sponsorów, miejscem w sportowych rankingach, nowoczesnym zarządzaniem dyscypliną oraz ewenementem na skalę światową – wspaniałymi kibicami i atrakcyjną oprawą imprez sportowych – tym wszystkim polska siatkówka zdobyła uznanie Lenovo.
Lenovo było oficjalnym sponsorem Igrzysk Olimpijskich w Turynie, a potem w Pekinie. Rok 2008 to początek współpracy firmy z polską siatkówką. W zderzeniu z igrzyskami projekt siatkarski był chyba trudny do przeforsowania?
Jak przystało na dobrą organizację, decyzja o zaangażowaniu Lenovo w sponsoring polskiej siatkówki była krokiem przemyślanym i szczegółowo analizowanym w strukturach korporacji. Chociaż w tym czasie byliśmy zaangażowani w sponsoring IO oraz w F1, zwyciężyliśmy z tym projektem. Nasz pomysł został zaakceptowany. Mówi się, że dobry pomysł wart jest każdego wysiłku. I minione trzy lata partnerstwa z polską siatkówką w pełni potwierdzają te słowa. Korporacyjne, globalne myślenie przełożyło się na lokalne działanie – efektywne i z pożytkiem dla wszystkich partnerów.
Czy sponsorowanie polskiej siatkówki ma bezpośredni wpływ na poziom sprzedaży produktów Lenovo?
Nie korzystamy z bezpośrednich form dystrybucji związanych z szeroko rozumianą polską siatkówką. Jedynym wyjątkiem były ubiegłoroczne mistrzostwa Europy kobiet w piłce siatkowej, kiedy to jeden z naszych partnerów handlowych przeprowadził akcję promocyjną dla osób, które kupiły bilety na mecze turnieju. Generalnie skupiamy się na budowaniu rozpoznawalności marki Lenovo w Polsce poprzez siatkówkę. Poza obecnością na bandach reklamowych uatrakcyjniamy oprawę widowisk nagrodami w konkursach, wspieramy inicjatywy PZPS i PLPS.

Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.

Dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników. Jeżeli nie posiadasz konta w Akademii Polskiej Siatkówki - możesz je założyć w dosłownie kilkadziesiąt sekund.