WAŻNA INFORMACJA - strona korzysta z plików Cookie
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania prezentowanej zawartości do potrzeb odwiedzających. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci Twojego komputera.

Akademia Polskiej siatkówki

  
Dane do logowania
Polska Siatkówka Marka kategorii europejskiej

Polska Siatkówka Marka kategorii europejskiej

Marketing sportowy to dziedzina marketingu klasycznego, której podmiotem jest sport. /p>

Ostatnio ważnym pojęciem stał się marketing w sporcie. Zewsząd słychać głosy, że kolejny klub siatkarski ma na tym polu coraz lepsze osiągnięcia. Dla krótkiego wprowadzenia poniżej definicja marketingu sportowego.

Marketing sportowy to dziedzina marketingu klasycznego

Marketing sportowy to dziedzina marketingu klasycznego, której podmiotem jest sport. Specjaliści wyróżniają następujące trzy obszary składające się na marketing sportowy:

  1. marketing przedsiębiorstw wolnorynkowych realizowany poprzez sport,
  2. marketing produktów i usług sportowych,
  3. marketing organizacji sportowych.

W Polsce jest on często utożsamiany wyłącznie ze sponsoringiem. Bardzo ważne jest jednak rozróżnienie marketingu przez sport i marketingu sportu

Polski Związek Piłki Siatkowej to przykład instytucji zajmującej się marketingiem sportu. Działania podejmowane przez PZPS mają na celu promocję i popularyzację siatkówki jako dyscypliny, w którą warto inwestować, dyscypliny charakteryzującej się bardzo dobrymi wynikami sportowymi, najlepszymi kibicami, niezwykłą atmosferą na trybunach w trakcie spotkań reprezentacji oraz – co bardzo ważne – wysoką kulturą dopingowania. Pod tym względem polska federacja może pochwalić się najlepszymi wynikami ze wszystkich związków sportowych w kraju.

Efektem decyzji podjętych przez PZPS są kolejne umowy podpisywane z poważnymi sponsorami

Efektem decyzji podjętych przez PZPS są kolejne umowy podpisywane z poważnymi sponsorami, którzy coraz chętniej inwestują w siatkówkę.

Marketing przez sport z kolei to przykład działań partnerów biznesowych Polskiej Siatkówki. Tutaj popularyzacja dyscypliny służy zwiększeniu rozpoznawalności marki, wzrostowi jej wartości medialnej oraz kojarzeniu danego „produktu” z dyscypliną sportu – a tym samym budowaniu wizerunku marki na podstawie emocji kojarzonych z siatkówką.
Siłą Polskiego Związku Piłki Siatkowej w budowaniu relacji na linii sponsor–federacja jest długofalowy plan rozwoju dyscypliny oraz wzrostu jej wartości medialnej. Podstawę stanowią tu umowy sponsorskie podpisywane do roku 2014 z kolejnymi zainteresowanymi podmiotami oraz utrzymywanie znakomitych relacji z największym partnerem Polskiej Siatkówki, spółką Polkomtel (wspierającą PZPS od 11 lat), i dbanie o wizerunek własnej marki.

Siłą Polskiego Związku Piłki Siatkowej w budowaniu relacji na linii sponsor–federacja

Wspominając o marce Polska Siatkówka, miałem na myśli produkt, jakim jest siatkówka w Polsce. Ktoś może się oburzyć na traktowanie dyscypliny na równi, na przykład, z szamponem do włosów. Realia rynku stawiają tu jednak znak równości. Stąd w 2005 roku PZPS stworzył markę Polska Siatkówka, markę, która od tego czasu stanowi znak rozpoznawczy tak w kraju, jak i za granicą. Dzięki temu zabiegowi stworzony został produkt, który można zaoferować potencjalnym sponsorom.

Nie sprzedajemy logo PZPS, lecz markę Polska Siatkówka

Nie sprzedajemy logo PZPS, lecz markę Polska Siatkówka, to obecnie jedna z najlepszych marek sportowych w Europie.

Na polu marketingu sportowego działania PZPS spotkały się z zainteresowaniem biznesu. Owocem tego są kolejne długoletnie umowy, w tym m.in. z Plusem, Adidasem, Intercarsem – motointegrator.pl, Jurajską, TV POLSAT. Wszystkie obowiązują do 2014 roku.

Budowanie trwałych wzajemnych relacji pozwala na spokojne planowanie przyszłości Polskiej Siatkówki oraz kreowanie wizerunku partnerów PZPS poprzez sport. O skuteczności długofalowych działań już dawno przekonał się główny partner Polskiej Siatkówki – Plus. Obecnie w badaniach rozpoznawalności marki w kategorii Sport/Siatkówka marka Plus zajmuje absolutnie pierwsze miejsce, tym samym jednoznacznie kojarzy się z siatkówką.

Polska Siatkówka jest obecnie numerem jeden na świecie

Oprócz budowania własnej marki bardzo istotne jest tworzenie wokół niej odpowiedniej oprawy. Mowa tu przede wszystkim o przygotowaniach największych imprez siatkarskich w kraju i towarzyszących im wydarzeń. Miasteczka siatkarskie, telebimy przed halami, spotkania z zawodniczkami i zawodnikami – to już w Polsce standard. Za pomocą takich narzędzi tworzy się swoistą więź między kibicami a siatkarkami i siatkarzami.

Polska Siatkówka jest obecnie numerem jeden na świecie, jeżeli chodzi o profesjonalną organizację imprez sportowych. Potwierdzają to absolutnie najwyższe oceny przyznawane tak przez FIVB, jak i CEV, dotyczy to również imprez rangi juniorskiej oraz kadeckiej. Wysokie noty u władz światowej i europejskiej federacji powodują, że w Polsce jesteśmy świadkami coraz większej liczby turniejów i spotkań rangi międzynarodowej. To stawia siatkówkę na pierwszym miejscu wśród związków sportowych w Polsce.

Oceń artykuł:
  • 2 z 5 gwiazdek
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Średnia ocena: 2
Artykuły mogą być komentowane tylko i wyłącznie przez zalogowanych użytkowników.
Jeżeli nie posiadasz konta w naszej Akademii - założ je już dziś.

  • Kto jest autorem tego artykułu. To dobra rzecz, czemu więc APS nie pokazuje człowieka, który to napisał?
    Napisany 11-03-2011,10:48 przez Tomasz Seweryniak