Akademia Polskiej siatkówki

  
Dane do logowania
Wszystko jest na sprzedaż

Pierwszym problemem, który pojawił się przy komercjalizacji sportu w Polsce są przepisy prawa. W momencie, gdy sport został wyjęty spod pieczy państwa, zrodziła się konieczność uregulowania działań w jego zakresie. Jeszcze do połowy 2010 roku sprawy sportu w Polce regulowały dwa akty prawne: Ustawa o kulturze fizycznej z dnia 18 stycznia 1996 r. oraz Ustawa o sporcie kwalifikowanym z dnia 29 lipca 2005 r. 16 października 2010 r. weszła w życie nowa ustawa o sporcie z dnia 25 czerwca 2010 r. W znacznie większym stopniu reguluje ona działalność związków sportowych i jej przejrzystość, co pozwoli zapobiec nadużyciom, które miały miejsce do tej pory i które hamowały rozwój organizacji sportowych. Wzrost komercjalizacji sportu niesie za sobą wzrost kosztów sponsoringu. Dzieje się tak, ponieważ kluby sportowe, które walczą nie tylko o jak najlepsze rezultaty sportowe, ale i o kibica, zatrudniają w swoich drużynach jak najlepszych zawodników. Sumy transferowe za najlepszych graczy nierzadko przekraczają kwoty zdroworozsądkowe i mimo, iż podejmowano próby ukrócenia sytuacji, gdy za jednego zawodnika płaci się dziesiątki milionów euro, procederu tego jak do tej pory nie udało się zahamować. A klubu, bez wsparcia sponsora, na taki zakup stać nie będzie. Póki co nie ma recepty na rozwiązanie tego problemu i sytuacja ta może się pogłębiać. I jak zauważa w swoim artykule dr Marek Datko, może w końcu stać się tak, że nastąpi odwrócenie relacji między sportem a reklamą i nadmierne uzależnienie sportu od potężnych sponsorów.

Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.

Dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników. Jeżeli nie posiadasz konta w Akademii Polskiej Siatkówki - możesz je założyć w dosłownie kilkadziesiąt sekund.