WAŻNA INFORMACJA - strona korzysta z plików Cookie
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania prezentowanej zawartości do potrzeb odwiedzających. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci Twojego komputera.

Akademia Polskiej siatkówki

  
Dane do logowania
Grupa Kapitałowa ENEA, sponsoruje tegoroczne finały Pucharów Polski siatkarzy i siatkarek. ENEA Cup 2010 nie jest jednak debiutem koncernu podczas imprez siatkarskich. Maciej Owczarek, prezes ENEA S.A. dostrzega wyraźną energię płynącą z wzajemnej współpracy.

Panie prezesie, Grupa ENEA staje się sponsorem turniejów finałowych krajowego pucharu po rocznej przerwie. Jakie argumenty przekonały kierownictwo ENEA do podjęcia decyzji o wznowieniu sponsorowania Pucharu Polski?

Finansowanie sportu to inwestycja w wizerunek firmy, a w przypadku siatkówki także gwarancja dotarcia za pośrednictwem telewizji do wielomilionowej grupy kibiców tej dyscypliny, z których część to nasi klienci. ENEA doceniając pozycję polskiej siatkówki i jej wielką popularność posta-nowiła ponownie wystąpić w roli sponsora głównego jednych z najważniejszych zawodów w tej dyscyplinie sportu, jakimi są turnieje finałowe Pucharu Polski mężczyzn i kobiet. Spółka sponsorując wszelkie wydarzenia sportowe podejmuje takie decyzje w oparciu o zapotrzebowanie rynku, badania czy obserwacje zainteresowań dyscyplinami sportowymi na kluczowych rynkach. Siatkówka w tej kategorii plasuje się bardzo wysoko.

Zauważyłam mocno wyeksponowaną obecność logo ENEA podczas meczów reprezentacji Polski. To konsekwencja działań z roku 2008, czy świadoma strategia kojarzenia logo z siatkarskimi wydarzeniami, w ostatnim czasie przynoszącymi wiele satysfakcji polskim kibicom.

Sponsoring sportu zajmuje trwałe miejsce w strategii komunikacji marki ENEA, naszych celach wizerunkowych i sprzedażowych. Dzięki temu planujemy wszelkie działania w sposób długofalowy i spójny na wszystkich poziomach komunikacji. ENEA jako jeden z liderów rynku energetycznego w Polsce wspiera największe imprezy sportowe w kraju. Od 2008 roku ENEA szczególnie związana jest z siatkówką, kiedy pod szyldem naszej energetycznej marki zostały zorganizowane turnieje Pucharu Polski w piłce siatkowej kobiet i mężczyzn w Poznaniu, mecze eliminacyjne Ligi Światowej oraz World Grand Prix siatkarek we Wrocławiu.

Nie bez znaczenia są emocje, które gwarantuje udział w widowisku siatkarskim, co zwiększa akceptację społeczną i buduje przychylność dla marki sponsora.

Siatkówka jest dyscypliną bardzo ważną dla Polaków, powoduje to, że cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno kibiców, jak i mediów. Sponsoring siatkówki ma także charakter prestiżowy. To pozwala osiągać satysfakcjonujące, z rynkowego punktu widzenia, wskaźniki wizerunkowe.

Szeroko rozumiane środowisko sportu utyskuje na ograniczone zainteresowanie biznesu sponsoringiem sportowym. Jakich korzyści spodziewa się ENEA inwestując w siatkówkę?
Czy jest Pan orędownikiem takiego sposobu komunikacji i budowania marki, czy też jednak są narzędzia bardziej skuteczne i wymierne?

Sponsoring sportu daje firmie ENEA możliwości, których nie zapewnia żaden inny kanał komunikacji marketingowej. Przede wszystkim dotarcie do dużej i ważnej dla marki ENEA grupy odbiorców. Sport wywołuje bardzo silne, najczęściej pozytywne emocje. Dzięki powiązaniu naszej marki z poszczególnymi dyscyplinami zyskujemy możliwość przeniesienia pozytywnych emocji widzów i wartości reprezentowanych przez sportowców na firmę i jej produkty czy usługi. Dzięki starannemu doborowi imprez sportowych i dyscyplin, które sponsorujemy, zwiększamy także rozpoznawalność i zaufanie do naszej marki w grupie docelowej.

Przewaga sportu jako przedmiotu sponsorowania nad innymi podmiotami wynika z dopuszczalności reklamy podczas i na terenie imprez sportowych oraz jasności reguł. Nie ma w chwili obecnej takiego wydarzenia sportowego, które nie jest „opakowane” reklamami. W całej gamie przepisów, uregulowań, nakazów i zakazów zauważa się jasność i wytyczony kierunek. Reklama w sporcie jest czymś naturalnym, i tak samo naturalną rzeczą jest zainteresowanie sponsoringiem sportu dużych firm takich jak ENEA. Podczas transmisji wydarzeń sportowych reklamy widoczne są zarówno dla kibiców jak i widzów przed telewizorem. Daje to szerokie spektrum dotarcia do różnych grup odbiorców.

ENEA wspiera Europejski Festiwal Lekkoatletyczny w Bydgoszczy, międzynarodowe regaty żeglarskie, ale mnie uradowało, że odbywają się także plażowe mistrzostwa Polski energetyków ENEA CUP. Oferta dyscyplin jest więc urozmaicona. Co jest dla ENEI najważniejsze we współpracy z organizacjami sportowymi, klubami lub samymi sportowcami?

Wydarzenia sportowe każdorazowo skupiają w halach i przed telewizorami milionową publiczność polskich kibiców, stanowią doskonałe źródło szeregu atrakcji tak dla sportowców, kibiców, jak i mediów, a tym samym sponsora. Są to często emocje na najwyższym poziomie.

Tworzy to doskonałą okazję do budowania pozytywnych relacji nie tylko na linii firma – klient. Sponsoring danej dyscypliny sportowej przede wszystkim pomaga budować wizerunek i świa-domość marki jako dynamicznej, silnej i rozwojowej. Z drugiej strony zaś wsparcie dyscyplin sportowych, drużyn czy samych sportowców oraz ich sukcesy przekładają się również na wysoki poziom satysfakcji ENEA jako sponsora.

Czy grywa Pan w siatkówkę?

Interesuje mnie siatkówka chociażby z racji mojego pochodzenia. Olsztyn ma bogate tradycje siatkarskie. Jeszcze jako chłopiec na zajęciach wychowania fizycznego byłem czynnym graczem, teraz częściej jestem zagorzałym kibicem polskich drużyn siatkarzy i siatkarek. Podziwiam ich zmagania, dopinguję podczas rozgrywek i doceniam trud włożony w osiąganie sukcesów sportowych. A tych jak wiemy jest coraz więcej. I oby tak dalej.

Które dyscypliny sportu są Panu najbliższe?

Jako amator narciarstwa alpejskiego, żeglarstwa i nurkowania jestem świadomy, że każda aktywność sportowa jest doskonałą okazją nie tylko do doskonalenia sprawności fizycznej, ale również do przezwyciężenia własnych słabości, samorealizacji czy rozwoju osobistego. Jako kibic interesuję się siatkówką. Wzbudza ona wielkie emocje zarówno u kibiców jak i siatkarzy. Mając nadzieję na liczne sukcesy polskich sportowców wierzę, że pozytywnych wrażeń będzie coraz więcej. Tego życzę wszystkim polskim kibicom i polskim siatkarzom.

rozmawiała: Marta Mijas
Oceń artykuł:
  • 2.75 z 5 gwiazdek
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Średnia ocena: 2.75
Artykuły mogą być komentowane tylko i wyłącznie przez zalogowanych użytkowników.
Jeżeli nie posiadasz konta w naszej Akademii - założ je już dziś.